Curriculum vitae (CV) powinno przejrzyście przedstawiać wszystkie istotne informacje mogące świadczyć o tym, że osoba aplikująca posiada kwalifikacje niezbędne w pracy na wybranym stanowisku.
Informacje, które powinny znaleźć się w CV, to:
Informacje zawarte w CV muszą być prawdziwe. Na podstawie CV komisja ds. rekrutacji podejmuje decyzję o zaproszeniu na spotkanie rekrutacyjne. Należy się spodziewać, że w czasie rozmowy padną szczegółowe pytania dotyczące wszystkich informacji zawartych w CV. Na stanowiskach, które tego wymagają, sprawdza się także znajomość języka angielskiego. List motywacyjny powinien informować o tym:
List motywacyjny powinien zachęcić osoby czytające do poznania kandydata osobiście. Powinien zatem zawierać informacje, które nie znalazły się w CV. Nie może natomiast być streszczeniem całego zawodowego życia kandydata. Możliwość rozwinięcia niektórych wątków pojawi się podczas spotkania rekrutacyjnego.